Zasady działania wypożyczalni
Rezerwacja
- Osoba fizyczna
- Płatność tylko karta płatnicza (dane na karcie takie same jak osoby zamawiającej)
- Przedpłata przelew (wpłata z konta osobistego osoby zamawiającej)
- Klient zagraniczny – osoba fizyczna/firma/spółka
- Osoba fizyczna – musi posiadać kartę pobytu lub inny polski dokument i polski adres (umowa najmu mieszkania jest niewystarczająca)
- Firma/Spółka – Kierowca musi posiadać polskie dokumenty (prawo jazdy, karta pobytu)
- Polska spółka, ale kierowca z zagranicy – konieczne upoważnienie z firmy dla osoby z zagranicy
- Obowiązkowe sprawdzenie w KIPG przy każdym wynajmie z odroczonym terminem płatności. Konieczne sprawdzenie również przy przedłużaniu wynajmu.
- Godziny rezerwacji muszą odpowiadać rzeczywistym ustaleniom z Klientem. Po pierwsze dlatego, że jeśli każdy z Was zacznie współpracować z osobą do pomocy przy wydaniach/zdaniach, będziecie odpowiedzialni za harmonogram pracy tej osoby. Po drugie, jeśli Klient nie zjawi się danego dnia rezerwacja powinna zostać zwolniona, a auto staje się dostępne dla innych Klientów. Jeśli Klient zmienia datę/godzinę odbioru telefonicznie/SMS, taką zmianę również należy oznaczyć w rezerwacji (po wystawieniu faktury i braku możliwości modyfikacji może być notatka w uwagach).
- Konieczne jest uzupełnianie pola źródło rezerwacji przy jej tworzeniu.
- PESEL/NIP – W kartotece Klienta osoba fizyczna zawsze musi mieć uzupełniony PESEL, Firma i spółka zawsze musi mieć uzupełniony NIP.
Umowa
- Umowa podpisana z osobą reprezentującą dany podmiot – każdorazowo obowiązkowe sprawdzenie czy znajduje się w rejestrze rządowym lub posiada pełnomocnictwo podpisane przez osobę z rejestru.
- Upoważnienie musi dotyczyć wydania i zwrotu. Jeśli pojazd jest zdawany przez inną osobę, musimy otrzymać maila z oficjalnego/firmowego maila osoby reprezentującej firmę udzielającej zgody i zawierającej dane (imię, nazwisko, nr DO/PJ).
- Użyczany pojazd jest wydawany i obierany w pełni zatankowany czy naładowany w przypadku samochodów z silnikiem elektrycznym. W przypadku zwrotu pojazdu z niepełnym bakiem lub baterią naliczana będzie dodatkowa opłata operacyjna w wysokości 500zł!!!
- Użyczany pojazd jest wydawani i odbierany w nienagannym stopniu czystości. W wypadku zwrotu brudnego samochodu czy to wewnątrz czy na zewnątrz naliczona będzie dodatkowa opłata operacyjna w wysokości 500zł!!!
- Stały Klient , często wynajmujący pojazdy i robią to różne osoby dobrze jest uzyskać ogólne upoważnienie z firmy z listą osób oraz ich nr telefonów, dowód osobisty, aby nie pobierać tego przy każdym wydaniu/zwrocie.
- Wypowiedzenie za porozumieniem stron musi zostać spisane i podpisane przez obie strony. Musi zawierać zapis, że wypowiedzenie ma miejsce za porozumieniem stron.
- Umowy długoterminowe muszą być przedłużane aneksem lub nową umową z podpisem Klienta. Dokumenty należy dodać do systemu jako załącznik zgodnie z procedurą. Nie przedłużamy umów z poziomu rezerwacji.
- Jeśli klient wyraża chęć przedłużenia umowy i robi to co miesiąc, a w międzyczasie stawki ulegną zmianie – należy przekalkulować stawkę zgodnie z aktualnym cennikiem.
***W tym przypadku najlepiej przedłużać to zlecenie nie aneksem, a nową umową, bo w aneksie może być problem z modyfikacją stawki. - Jeśli klient podpisuje umowę na określony okres np. 2-12 miesięcy to utrzymujemy tę samą stawkę przez cały okres obowiązywania umowy. Po okresie najmu i wygaśnięciu umowy i zgłoszeniu chęci przedłużenia przez klienta, należy przekalkulować stawkę zgodnie z aktualnym cennikiem.
- Jeśli klient wyraża chęć przedłużenia umowy i robi to co miesiąc, a w międzyczasie stawki ulegną zmianie – należy przekalkulować stawkę zgodnie z aktualnym cennikiem.
- Obowiązuje zakaz przedłużania umów kiedy z Klientem nie ma kontaktu i nie chce zdać pojazdu.
- Przedłużanie wynajmu odbywa się jedynie przez podpisanie aneksu. Umowa powinna zostać też wcześniej opłacona przez Klienta. Może to zrobić kartą przelewem lub BLIKiem.
- Jeśli Klient nie przedłużył umowy, ale nie zdał pojazdu i nie ma z nim kontaktu kierownicy/koordynatorzy oddziału wypożyczalni wzywają Klienta do kontaktu (SMS + mail).
- Brak reakcji Klienta w ciągu 24h – SMS + mail z informacją o braku możliwości kontynuowania wynajmu, wezwanie do zwrotu pojazdy, informacja o naliczaniu stawki 300%.
Wynajem zakończony – szkody na pojeździe
W przypadku stwierdzenia szkody w pojeździe oczekujemy podpisania oświadczenia do szkody, zgodnie z procedurą (oświadczenie o trzeźwości i prośbą o wykonanie opisu zdarzenia). Szkoda zostaje zgłaszana a jeśli otrzymujemy odmowę wystawiamy notę na Klienta na 100% kosztów naprawy. Dodatkowo w przypadku jakiejkolwiek szkody spowodowanej przez osobę najmującą pojazd lub osobę trzecią, naliczona będzie dodatkowa opłata operacyjna w wysokości 500zł!!!